18 Eylül 2014 Perşembe

müşteri memnuniyetine özen hakkında

Her gün ne ürünler alıyoruz kimbilir kaç tanesinde ne sorunlar ne arızalar yaşanıyor değil mi? Yaşanan sorunları yeri geliyor ilgili firmalara iletmiyoruz yeri geliyor iletsek de sonuç alamıyoruz. Açıkçası,ne de olsa sallayan önemseyen olmaz diye pek de dile getirmiyoruz,ki genelde de cidden pek önemsenmiyor müşteri şikayetleri ve memnuniyeti ilkesi..


İşte ben o kaidenin istisnalarından birine denk gelip çok kısa sürede çok ciddi özen,ilgi görünce sizlerle de paylaşmak istedim.
Eve aldığım makarna,şehriye gibi ürünlerde genelde tercihim Filiz Makarnadır. Olur ya herkesin illa bi sebepten değil, öylesine güvenilir gördüğü,kendisine yakın bulduğu bir marka vardır,benim de makarnada kendimi yakın hissettiğim marka Filiz.
14 Eylül Pazar akşamı evdeki makarnalardan Filiz in yumurtalı eriştesini yapmak için paketi hafif açtığımda örümcek ağı tarzında şeritler gördüm. Ne olduğunu anlayamayınca direk fotoğrafını çektim ama sonrasında bir hata edip paketi atma gafletinde bulundum.

Twitterdan attığım bu tweet sonrası ertesi gün Pazartesi sabahı erkenden Filiz Makarna yetkilileri beni aradı,ürünü nereden aldığım,paketi muhafaza edip etmediğim yönünde bir çok soru sordular. Paketi ve makarnayı tutmadığımı,orada hata ettiğimi belirtmeme rağmen uzun uzadıya bu tür bir sorunun ürünün marketlerde uygunsuz saklama koşulları nedeniyle oluşabildiğini belirttiler. Geniş bilgilendirmeden gayet memnun kaldıktan sonra aynı gün akşamında Barilla dan bir başka yetkili aradı, Filiz ve Barilla nın birlikte çalıştığını,ortak marka olduğunu bilmiyordum bu sayede öğrenmiş oldum. Bütün süreci bir kez daha dinlediler, detaylıca açıklamalar yaptılar. Eminim bir çoğumuzun bile bilmediği bir bilgi verdiler, makarnalar ile bakliyatları aynı yerde muhafaza etmemek lazımmış, bakliyatları cam kavanozlarda saklamak güvenliymiş. Adresimi istediklerinde, sabah arayan arkadaşlarının da istediğini, sisteme kayıt için telefonum ve mailimin yeterli olduğunu,vermek istemediğimi söylediğimi yeniden belirttim. Sizin için sakıncası yoksa alalım,fotoğraftan yola çıkarak bir bilgilendirme yazısı gönderelim,bu bizim bütün müşterilerimize uyguladığımız standart prosedür dediler, madem öyle diyerek verdim adresimi.
Dün yani Çarşamba günü, gün içerisinde Aras Kargodan arayarak bir kargom olduğunu bildirmeleri üzerine akşam şubeye gidip teslim aldım. Hiçbir yerden kargo beklemediğim için acaba ne geldi ki diye merakla gittim açıkçası. Gelen kargonun Filiz Makarnanın bilgilendirme yazısı olduğunu ve bu yazının devasa bir koli içerisinde gönderildiğini görünce gözlerime inanamadım.

Neredeyse her çeşitten bir çok makarna eklemişler ve detaylı bir bilgilendirme yazısı göndermişler. Yazıda en çok dikkatimi çeken şey "kendi çocuklarımıza güvenerek yedirmeyeceğimiz hiçbir şeyi üretmemek" prensibi oldu. Piyasadaki hazır gıdalar hakkında konuşulanlar, katkı maddeleri, sağlığa zararlı ürünler vs vs vs. konular hepimizin malumu,artık paketli ürün almaya korkar olduk... Eğer bu prensip kesintisiz ve eksiksiz bir şekilde uygulanıyorsa gerçekten takdir etmek lazım.



Açıkçası; paketi atmak ve gerekli bilgileri verememek gibi kendi ufak ihmallerime rağmen, firmanın bu kadar ilgi göstermesi hayli şaşırttı ve hoşuma gitti. Dedim ya,alışkın değiliz müşteri memnuniyetinin bu denli ön planda tutulmasına. Toplum olarak da hep eleştirileri paylaşırız,takdire gelince cimri davranırız. Yani firmaların o meşhur lafı olan "şikayetinizi bize,memnuniyetinizi dostlarınıza iletiniz" sözünü pek önemsemeyiz. Bu yaşadığım olay sonucunda memnuniyetimi, gösterilen ilgi özeni ben de sizlerle paylaşmak istedim. Sonuç olarak, sizlerin de evlerinizde bu ürünleri muhafaza etme koşullarına, bir sorun yaşamanız halinde yapmanız gerekenlere dair ufak bir bilgilendirme yazısı niteliğinde oldu. Sizlerin de yaşadığı bu tür deneyimler varsa paylaşmanızı öneririm ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder